Det växer och frodas

Det är så kul att komma till lotten nu och titta på allt som växer. Bara på några dagar hinner växterna bli större. Det enda jag saknar är lite mer blommor. Jag behöver skaffa lite mer perenner som blommar vid den här tidpunkten. Nästa helg åker till Zetas och ser vad jag kan hitta för fint.


Min Duchesse de nemours har äntligen slagit ut


Det ser ut som att vi får mycket frukt på krikonträdet i år, tack vare fjorårets beskärning.


Snart får vi äta sockerärtor!


Den mystiska pionen har äntligen visat sig. Jag köpte den på plantagen och det stod inte vad det var för något. I nästan två år har jag gått och undrat vad det skulle bli för blommor. Kul att den var med enkla blommor, det skulle jag aldrig ha köpt om jag vetat, men det var ju riktigt fint som variation till mina övriga pioner.


Vet någon vad det här är? Jag räddade den från ett buskage med nässlor. Tror att det kan vara en malva eller kanske en näva. Den ser i alla fall inte ut som ogräs.


Allium är fin även när den har blommat över.


Stora zucchiniplantor!


Raka rader!


Små tomater

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Åh, vilka härliga blommor! Annat än mina regndränkta stackars blomster på balkongen. De har inte haft det så lätt än..



Nej, det är inte svårt alls att göra tygtavlor, bara man har en ordentlig häftpistol, är noga med att se till att mönstret kommer rakt och att man viker in tyget snyggt i kanterna. Har visst tålamod helt enkelt.. ;-)

2008-06-24 @ 08:26:55
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: E

Wow, vad mycket ni har odlat! Hoppas man kan få komma och smaka lite på skörden i sommar... grillade zucchini är hur goda som helst...



Det är jättehärligt att vara häruppe i Hälsingland. Så himla spännande med huset som förändras varje dag. Kommer fler rapporter snart.



Hur va kryssningen?



Kram,

E

2008-06-24 @ 12:00:23
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Bergagårdens Lina

Din trädgård bli bara finare och finare! Och vad det växer hos dig!



I min trädgård är det inte kul just nu, fåren smet igår och hann tugga i sig både liljor och broccoli... och trampade sönder sallad och morötter... du må tro att det vara nära att bli många lammstekar just då!

2008-06-24 @ 17:46:44
URL: http://bergagardens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0