Skärgårdstur

Just nu har jag en fransyska på besök och igår bestämde jag mig för att ta med henne på en utflykt till något av det vackraste Stockholm har att bjuda på, nämligen skärgården. Vi tog båten från Slussen ut på fjäderholmarna. Först blev jag lite besviken för vi första anblick verkade ön rätt så liten och ointressant, mest för barnfamiljer. Men den var faktiskt riktigt mysig. Där fanns bl.a. annat en fin liten huslänga med olika hantverkarbutiker som sålde många vackra saker. Lunchen åt vi vid Systrarna Degens mat-och glasstuga: en fräsch pastasallad med rökt lax, äppel- och pepparrottscrème fraîche och hemmabakt bröd med örtsmör. Mums!

Vi hade turen att få strålande sol på vår lilla utflykt och efter lunch lade vi oss och tittade på båtar och solade på en klippa. Det mysigaste med utflykten var nog att vi  var ganska ensamma på ön. Inga horder av turister.
Tydligen är söndagen den 6e sista dagen som Fjäderholmslinjens båtar kör till Fjäderholmarna så passa på att åka på utflykt i helgen! Det tar bara 30 minuter från Slussen och är väl värt tiden!

Kommentarer
Postat av: E

Härligt det ser ut! Det är en bra idé att pressa ut det sista som finns kvar av sommaren! Kram

2009-09-03 @ 17:37:29
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0