Gott nytt år!

image113
Utsikten från vår balkong, men tyvärr har vi inte fått den här snön ännu. Bilden är från förra året.

Snart är det dags för nyårsafton vilket vi alltid firar hemma eftersom vi har så bra utsikt när man ska titta på fyrverkerier. I år har vi bjudit över lite vänner och det blir knytis, det ska bli jättetrevligt!  Här är mina tre nyårslöften för nästa år:

1) Äntligen ta körkort!

När jag var 18 tog jag en intensivkurs uppe i Hälsingland men mitt schema var tämligen pressat. Jag hade sommaren på mig att lära mig köra för till hösten skulle jag till Frankrike och studera. Resultatet var att jag lärde mig köra halvdant men utan någon som helst trygghetskänsla i trafiken (särskilt inte som jag tog körlektioner i ett litet samhälle men bor i en stor stad) plus att jag aldrig hann få någon uppkörningstid. Efter det här "fiaskot" tog det några år innan jag ens orkade tänka på bilkörning. Men nu har jag satt igång att ta körlektioner igen. Den här gången i staden där jag bor. Och nu banne mig ska  jag ta körkort!

3) Läsa mer på utländska språk

Jag älskar att läsa men oftast blir det av bekvämlighet så att jag läser på svenska. Jag har studerat en del språk och känner att jag inte vill glömma bort vad jag har lärt mig bara för att jag inte studerar just de språken just nu. Därför tänkte jag att det vore bra om jag börjar läsa skönlitteratur på t.ex. engelska och franska istället för på svenska. Det är ju lite slöseri annars eftersom jag bor i Sverige och får gott om "övning" i att prata svenska.

2) Yoga mer!

Förra våren började jag gå på Friskis & Svettis Ki yoga. Först hade jag testat videoband med poweryoga men det var inte alls min grej. Jag är nämligen inte så intresserad av yogan som träning (eftersom jag tränar mycket annat) utan som avkoppling och mental träning. I alla fall så fastnade jag för Friskis version av yogan eftersom den är så lugn och skön. Det bästa av allt tycker jag är att de släcker ned i salen och tänder ljus, väldigt rofullt!

Den här terminen har jag tyvärr inte kunnat yoga så mycket eftersom jag haft så mycket kvällslektioner men jag känner att det är något som jag behöver och saknar. Jag har ju en tendens att bli stressad över studier och annat. Men lägg märke till att mitt löfte inte är att "yoga en gång i veckan" eller något sådant. Jag vill inte lägga till mer vardagsstress i mitt liv utan det viktiga är att jag gör det mer än vad jag gör nu (d.v.s. inte alls).



Vad har ni för nyårslöften. Brukar ni hålla dem? Skriv gärna en liten kommentar!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi, jag mailade just dig, men jag skriver en rad här också!

Va fin säng ni köpt, ser supermysigt ut! Va roligt att ha massa olika fina set att bädda med!

Jag har faktiskt inget löfte för året. Jag brukar mest ha lite mindre saker jag vill ta tag i och har blivit bättre och bättre på att göra det. Så hmm, om jag ska säga ett löfte så blir det att verkligen tänka efter hur jag prioriterar min tid. Att bara göra det jag verkligen vill och inte en massa annat.

Önskar dig ett Gott nytt år! Och jag hoppas det går bra med dina nyårslöften!

Kram, Jenny

2007-12-30 @ 18:53:25
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: Ann-Catrin

Det var ett litet tag sen jag var inne här hos dig..underbar säng ni har..
Utsikten var inte dålig den hellr...kul med kvällsbild oxå..ser liksom lite mys´tiskt ut då!!
Det var väl bra nyårslöften du ko med...yoga har jag hållit på med ett par år, samt meditation..jag gillar det verkligen!
Språk..jag avundas dom som verkligen tar tag i sånt..själv kan jag bara engelska egentligen..men skulle gärna kunna spanska...men jag är för lat helt enkelt..saknar drivkraften där.
Har singa direkta löften själv...är så dålig på att hålla dom..mem det är klart..jag ska i allafall börja året med att äta mer grönsaker..tycker jag varit så dålig med det under julen.. sen ska mitt företag starta upp ordentligt..så det hoppas jag mycket på...
Ja nu vill jag i allafall önska dig ett riktigt mysigt nyår och ett fint 2008.
Nu länkar jag dig..så du inte försvinner ut i cyberhimlen för mig.
Kram A-C

2007-12-30 @ 23:22:25
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: Inredningsgalen

Villken utsikt!
Lycka till med dina nyårslöften, själv brukar jag aldrig lova något!

2008-01-02 @ 10:23:13
URL: http://www.inredningsgalen.blogspot.com
Postat av: Inredningsgalen

Måste säga att jag ångrar verkligen inte bytet, hade lite ånges i början eftersom jag var rädd att folk inte skulle hitta mig, men det var inga problem. Älskar att man kan påverka layouten så mycket mer och bilderna blir snyggare här på blogspot. Dessutom är nästa alla bloggar idag blogspot så jag tycker att det har blivit ännu enklare att lämna kommentarer till varandra! Lycka till!

2008-01-03 @ 09:27:05
URL: http://www.inredningsgalen.blogspot.com
Postat av: Ann-Catrin

Bra du mejlade mig...nu ligger rätt adress på min länklista!!
Kram A-C

2008-01-03 @ 20:24:51
URL: http://finthemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0