Tredje advent

Jag höll på att skriva andra avent som rubrik, ett ganska bra exempel på att jag ligger lite efter vad gäller julförberedelser. Alla julklappar är visserligen köpta men jag hade velat julpynta mer. Efter att ha tittat på så mycket fina bloggar med vackra juldekorationer har jag massor av inspiration, men tiden finns helt enkelt inte där. Förhoppningsvis ska jag i alla fall skaffa en gran på fredag samt göra några kransar av granris (inspirerad av Jenny från Vårt lilla hem). Med tanke på att man förr i tiden hämtade och klädde granen dagen före dopparedan så kommer jag till och med att vara tidig...

Här kommer lite bilder här hemmifrån!

image104


image105


image106
Vardagsrumsfönstret och min läshörna


image107
Sovrumsfönstret. Jag håller på att sy en ny gardin till sovrummet.

image108
Tyget till den nya gardinen

Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

Kul att jag hittade till din blogg..när du kikade in hos mig..många vackra bilder att vila ögonen på.. Ta det lugnt i julstressen..du hinner nog!
Vackert tyg!
Må¨så gott A-C

2007-12-17 @ 15:34:51
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Så fina fönster ni har, stora och härliga!
Hjärtljusstakarna är ju för söta! Jag stod och höll i dom för ett tag sedan och nu ångrar jag att jag inte köpte dom :)

Ja stressa inte för mycket nu, skönt att hinna koppla av lite också. Det viktigast hinner man alltid med, som granen :) Sen finns det ju alltid mängder man vill hinna men men, jag brukar få inse tillslut att jag får välja bort lite.

Roligt att jag inspirerat dig till kransarna! De kommer bli superfina kan jag tänka!

Ha en fin, och inte allför stressig, helg!

Kram! Jenny

2007-12-21 @ 23:54:35
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ville bara kika in och önska dig en mysig fortsättning på julen!

Kram, Jenny

2007-12-25 @ 11:10:48
URL: http://vartlillahem.blogspo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0