Botemedel för mörker-/vinterdepression

Jag  har haft en liten släng av vinterdepression för att det har blivit så mörkt nu. Men jag gör vad jag kan för att kämpa emot. Här kommer mina tips för hur man ska bota sin vinterdepression. Är det någon som har fler förslag?

- Bada bastu: Tänd ljus och gör mysigt. Ta med en iskall öl och njut av det stämningsfulla mörkret!

- Promenera: Försök promenera i dagsljus varje dag.

- Simma: Gå iväg tidigt på morgonen eller sent på kvällen så är det lugnare i simhallen. En del simhallar har vissa tider då man kan simma till klassisk musik och levande ljus. Underbart!

- Tänd ljus: Tänd massor av ljus överallt!

- Skaffa ett duntäcke: Det prasslar så mysigt och man slipper frysa om nätterna.

- Skaffa en vinterhobby: t.e.x skridsko- eller skidåkning. Gör något roligt av vårt svenska vinterklimat.


Utsikten från vår lilla balkong:
image60

Julcyklamen:
image61

Fjolårets jularrangemang på balkongen:
image62


Kommentarer
Postat av: Emsan

Tack för tipsen! ha en trevlig dag!

2007-11-13 @ 08:58:29
URL: http://www.emmaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0