Ljuvliga pioner! forts.

I söndags fick jag en sista-minuten-impuls. Jag måste ju köpa en Festiva Maxima och plantera innan det var för sent! Som tur var gick min snälle sambo med på att åka till Ulriksdals handelsträdgård och sedan till kolonilottten för att plantera, trots det svinkalla vädret. Väl på Ulriksdahl fanns det inte många pioner kvar och jag var rädd att det inte skulle finnas någon Festiva Maxima. Men det fanns EN kvar! Plus att jag hittade en vit Shirley Temple, även den den sista. När jag kom till kassan visade det sig dessutom att det var halva priset. Snacka om turdag!

Vidare på kolonilotten planterade vi de två pionerna mellan ett miniatyr-äppelträd och jordgubbslandet. Sedan täckte jag med lite granris ifall att vintern blir kall. I vår ska jag snickra i ihop pionstöd och måla vita till alla fem pionerna.

HÖSTBILDER FRÅN ULRIKSDALS HANDELSTRÄDGÅRD:

Det var första gången jag var på Ulriksdal. Underbar handelsträdgård! Rekommenderas varmt!

image46



image47

DE NYA PIONERNA:

image48

Festiva Maxima

image49

Vit Shirley Temple

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0