Äntligen fredag!

Visserligen jobbar jag i helgen men jag slipper i alla fall pendla fram och tillbaka till skolan. Är det någon mer än jag som inte tycker om att åka tunnelbana? De allra flesta människor på tunnelbanan är "normala" men tyvärr är det de som inte är det som sticker ut. Igår när jag skulle till skolan hamnade jag i samma vagn som en psykiskt sjuk man (så bra är psykvården i Sverige, de hamnar på tunnelbanan istället för att få hjälp) som satt och pratade en massa strunt och svor oavbrutet. Helt plötsligt var det en kille som tappade tålamodet och började skrika till den psyksjuke att hålla käften, varpå mannen tystnade men snart satte han igång igen. Som tur var blev det inget bråk, men situationen kändes ändå väldigt otrevlig. Ja ni... det är såna dagar som jag längtar tillbaka till tiden då jag jobbade och kunde cykla till jobbet istället för att åka kommunalt... Jag har faktiskt funderat på att cykla till universitetet också men det är lite väl långt bort och så finns där ingenstans att byta om.

I alla fall så hoppas jag att ni får en trevlig helg! Det kommer jag att ha trots att jag jobbar, jag jobbar ju med inredning. :)


image129

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0