Körkort...?

Mitt nyårslöfte nummer ett är ju att jag ska ta körkort i år. Nu har jag kommit ungefär halvvägs på min väg till körkortet och jag måste säga att det här är det svåraste jag någonsin gjort. Vissa dagar känner jag verkligen att jag gör framsteg och andra, som idag, känns det som att ta flera steg tillbaka. Jag hade körlektion kl. 7.00 imorse och eftersom jag är rätt morgonpigg brukar inte den tiden vara något problem. Men idag var jag inte ett dugg pigg när väckarklockan ringde eftersom jag sovit dåligt. Som tur var hamnade jag aldrig i någon riktigt farlig situation under lektionen, men min koncentration var verkligen inte den bästa. Farligt...

Dagar som denna är jag riktigt avundsjuk på alla som tog körkort direkt när de fyllde 18 för jag märker att ju äldre jag blir, desto mer medveten blir jag om min och alla andras dödligthet. När jag började köra i höstas var jag jätteängslig hela tiden för jag tänkte hela tiden att minsta lilla misstag  jag gör så finns risken att någon blir allvarligt skadad... Men så kan man ju inte tänka, för då blir man hellåst. Jag är rätt mycket lugnare nu när jag kör och det är i alla fall något som blir bättre och bättre... Men usch, den här dagens lektion vill jag bara stryka ett streck över...

Som alla andra längtar jag till våren, och framför allt till vår älskade kolonilott, så idag tröstar jag mig med lite gröna trädgårdsbilder.

image122
Ingången till koloniområdet

image124
En utav de vackra lotterna på området (inte vår)

image125
Ljuvlig pion som jag är lite avundsjuk på. Tur att man kan gå runt och njuta av andras blommor också!

image126
Vacker rabatt med bl.a. tusenskönor och lammöron

image123
Rosa stjärnflocka i vår "gångrabatt" (d.v.s. rabatten närmast gången)

image127
Fem små lavendelplantor som jag drev upp från frö förra våren. Jag håller tummarna för att de ska klara vintern! Där allium och vitlök sitter på bilden har jag planterat två rosenbuskar. Tanken är att det på sikt ska bli en klassisk rosenrabatt inramad av lavendel.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh så härliga bilder du visar!! Jag längtar också riktigt mycket till våren! Nu när jag tiattar ut från jobbet så är det snöblandnat regn som faller från himlen, usch och fy. Och jag har ju med hunden på jobbet, vilket gör att jag måste gå ut i detta trista väder snart för att rasta honom :) Jaja, lite dåligt väder har ju aldrig skadat nån :)

Vet precis hur det känns med körlektionerna! Jag tog iochför sig körkort för bil när jag var 18 men jag tog mckort förra året och usch vad jobbigt det var! Fast det gick bra tillslut, och det är jag säker på att det kommer göra för dig med! De dåliga dagarna får man försöka lära av istället och se positivt på nästa tillfälle. Jag önskar dig all lycka till!

Kram! Jenny

2008-01-21 @ 11:23:10
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: Ann-Catrin

nej men gud... vad mycket vackert.. får nästan gåshud av längtan!!!
Lycka till nu med körkortet.. det klarar du galant.
kramar A-C

2008-01-22 @ 20:00:09
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: Johanna (Radhusdrömmar)

Vilken fin sida!
Jättefina blombilder från kolonilotten.
Ligger den i Årsta? Tycker jag känner igen mig lite.
Har bott där förut.

Lycka till med körkortet.
Det där måste jag också ta tag i.... jag har inget heller.

Kram Johanna

2008-01-30 @ 14:20:00
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0