Sängen i ny skepnad

Jag var bara tvungen att visa er de nya påslakanen som jag har bäddat med. Det här blåvita påslakansetet fick vi i julklapp av mig (...). Nedan ser ni ett cremegult påslakan som vi fick av svärföräldrarna. Det är nytvättat och till och med manglat (!). Jag har faktiskt börjat tycka att det är roligt att mangla, vi får se hur länge det håller i sig...

image114

image115

Sedan fick jag även ett påslakanset i julklapp från jobbet. Bilder på det kommer längre fram. Här om dagen tog vi och rensade bland våra lakan. Vi behöll bara de finaste och fräschaste. Man behöver ju faktiskt inte ha 20 underlakan och 20 påslakanset, vilket var ungefär vad vi hade innan. För första gången på flera år får jag plats med alla lakan i skåpet nu, skönt! Näst på tur står handdukarna.

image116

image117

De här söta ljusmanchetterna av pärlor fick jag av min kompis Ellinor som var hemma från London över jul. Tack, Ellinor, det blev jättefint!

image118

image119

image120

Sist, men inte minst, en bild på mina vackra hyacinter. För en del är hyacinter bara en julblomma, men jag älskar dem och vill njuta av dem hela vintern och våren, ja, så länge det går!

image121

Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

WoW.. vilka fantastiska bilder och så fina saker du har fått.. gillar ALLT!!!
Kram A-C

2008-01-10 @ 17:41:22
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Snyggt och fräscht med blåvitt!! Jag gillar mönstret!

Härligt manchetter du fått av din kompis, ursöta! Tror att jag kikat på några liknande, men lite bruna pärlor i också, och de är såå fina!

Ha en riktigt skön och bra helg!

Kram kram, Jenny

2008-01-11 @ 15:07:49
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Å, vad fint det blev med ljusmanchetterna! Vad roligt att du tyckte om dem! Åk till affären i Kista galleria där jag köpte dem när du får tid över, jag tror du skulle tycka om deras saker!

Jag har precis kommit iordning i mitt lilla rum i London. Det är kanske inte så fint med svenska mått-mätt men ändå väldigt mysigt och jag har inhandlat massa ljus och liknande. Äntligen en egen, skön vrå!

Stor kram,
Ellinor

2008-01-15 @ 19:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0