Rosendrömmar

Ja, nu är rosornas tid inne och jag går omkring i rosendrömmar. Eftersom vi har problem med mycket rådjur på kolonilottsområdet är det lite problematiskt för oss att odla rosor. Man vill ju inte hägna in allt med hönsnät. Jag ser verkligen fram emot den dagen då vi har en "riktig" trädgård. Då ska vi ha höga staket och häckar så att inga r¨djur kommer in! Men en lösning på problemet är att plantera klätterrosor bredvid en rosenbåge. Då blir ju rosen så hög att rådjuren inte kommer åt den. Tyvärr har vi inte plats med rosenportaler överallt men en till tänkte jag ändå klämma in. Först höll jag på och försökte välja vilken ros jag skulle plantera. Madame Alfred Carrière eller Constance Spry. Båda är ju helt ljuvliga! Sedan kom jag på att det får plats två, en på varje sida... Idag åker jag till Plantagen och köper en portal. Nästa gång jag åker till Zetas är det dags för rosorna. Jag ser fram emot att få ha mina alldeles egna rosa och väldoftande rosor!

Här kommer en hel kaskad av rosenbilder. Jag har som vanligt svårt att göra ett urval av vilka vilder jag ska visa. Men varför ska man egentligen göra det, plats finns det ju!

Först ut är Constance Spry:



Vilka härliga bollar!!











Madame Alfred Carrière:







Två små pioner slank också med. Jag plockade dem i M:s farmors trädgård på landet. Så vackra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0