Sista buketterna

De (antagligen) sista blombuketterna för i år ser ut så här. Jag är väldigt nöjd med årets val av sommarblommor i stark rosa: rosenskära, pompomdahlia och sommaraster. Förra året hade jag vit rosenskära och den syntes knappt mot allt det gröna. Ska man ha vita blommor får det vara i överflöd fom de ska synas.

Lite paradoxalt är det ändå att trädgården har som flest blommor att bjuda på när sommaren redan är över. Förhoppningsvis blir det lite fler blommor tidigt i säsongen nästa år eftersom jag har planterat en del tidigblommande perenner i år: löjtnantstjärta, lupin, backsippa m.m.

Annars brukar mina perenner alltid komma igång sent med blomningen. Någon sade att det berodde på att jag hade för mycket kväve i jorden och borde gödsla med fosfor-rikt gödsel. Låter krångligt, men det kanske kan vara något.

Trevlig helg!








Kommentarer
Postat av: Bergagårdens Lina

Vackert!

Det måste vara jättehärligt att fortfarande ha lite sommar kvar!



Här är det bara mörkt, grått och trist nu...



Ha en trevlig fredagkväll!

2008-10-10 @ 19:50:17
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: E

Vilka underbara blommor! Härligt med höstblommor...



Trevlig helg du med!



Kram,

E

2008-10-10 @ 20:50:24
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0