Ljuvliga palats och rysk pask

I lordags akte jag pa utflykt tillsammans med min franska vaninna och med hennes foraldrar som ar pa besok. Vi akte till Pusjkin och Pavlovsk dar tva helt fantastiska palats finns: Tsarskoje Selo (Katarina-palatset) och Pavlovskij Dvorets (Pavlov-palatset). Det var underbart att fa komma ifran storstaden och se lite landsbyggd och trad, och framfor allt, att fa andas frisk luft! Jag har varit sa trott pa den har smutsiga staden men nu har jag fatt nya krafter. Det basta ar att det finns annu fler palats att besoka som inte ligger sa langt ifran staden och jag har bestamt mig for att aka till ett nytt palats varje helg. 

Katarinapalatset var fantastiskt fint och jag trodde inte att Pavlov-palatses skulle kunna mata sig med det. Men Pavlov-palatset var faktiskt annu finare. Det ar mindre och charmigare. Jag kunde inte lata bli att dagdromma om hur det skulle vara att bo dar. Tyvarr tog jag inga bilder innifran Pavlov-palatset, det var man tvungen att losa en extra biljett for. Men jag vill aka dit igen nar varen har kommit pa riktigt (dar finns en helt ljuvlig engelsk tradgard) och da kommer jag att ta bilder.

Igar, i sondags, firade ryssarna pask och jag blev hembjuden pa paskmiddag till min ryska vannina M. Det var valdigt trevligt och jag var sa glad att fa smaka pa rysk paskmat. Jattegott var det!


Katarina-palatset


Katarina-palatset


K-palatset


Vacker stol i K-palatset


K-palatset


Sa fint med bla-vitt! K-palatset


Sista tsar-paret


Pavlov-palatset


Sa underbart att antligen fa se trad! Utanfor P-palatset


Rysk paskmat


Rysk paskmat


Kommentarer
Postat av: E

Kul att du har upptäkt ett nytt nöje! Palatsen är verkligen pampiga... och den ryska påskmaten ser jättegod ut! Hörde att M ska dit snart - härligt! Kram

2009-04-20 @ 21:36:51
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: E

Jag skrev ett inlägg nyss men det verkade inte komma fram... men det har hänt att det kommit lite senare så det kanske är samma den här gången!



Jag skrev ung. att palatsen är pampiga och att påskmaten ser god ut :-)



Kram

2009-04-20 @ 21:38:47
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: E

Jag skrev ett inlägg nyss men det verkade inte komma fram... men det har hänt att det kommit lite senare så det kanske är samma den här gången!



Jag skrev ung. att palatsen är pampiga och att påskmaten ser god ut :-)



Kram

2009-04-20 @ 22:10:40
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hehe, mycket riktigt så blev det så igen... vad snopet för dig, du tror kanske att du fått massor av kommentarer och så är alltihopa från mig!

2009-04-22 @ 23:17:34
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0