Jag ar i Ryssland!

Det kanns helt overkligt men jag ar i Ryssland (St. Petersburg)nu. Jag kom hit igar kvall. Jag bor med en rysk kvinna och hennes son. Tack och lov sager jag bara. I vanliga fall ar jag valdigt sjalvstandig men har ar det valdigt skont att ha nagon att fraga om saker och ting. Det har ar inte bara ett nytt land utan det kanns som en annan planet for allt ar sa annorlunda, kanske framfor allt pa grund av sprakbarriaren. Jag tror att jag kommer vara valdigt trott i borjan (idag sov jag 2 timmar mitt pa dagen!) men jag kommer nog snart att ha vant mig.

Idag akte jag tunnelbana till huvudgatan: nevskij prospekt, och sedan promenerade jag tills jag blev trott och tog sedan tunnelbanan hem. Det ar baby steps som galler har. Inte ett enda foto har jag tagit men det kommer.

Hej pa er sa lange!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att du är på plats nu! Jag tänkte på dig i fredags. Har fått mejl från M också, ska svara honom nu.



Spännande! Ska bli kul att följa din resa här på bloggen!



Stor kram/E

2009-02-22 @ 14:40:14
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Gunilla Mårtensson

Spännande och skrämmande.

Skönt att du är på plats nu.

Ska skärpa till mig och kolla din

blogg lite oftare än tidigare,

Kramis//Gunilla, Martins mamma

2009-02-23 @ 12:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0