Snart dags for skola

Imorgon ska jag till skolan for forsta gangen. Det enda jag vet ar att jag ska traffa direktoren pa morgonen for att skriva in mig. Sedan har jag ingen aning om vad som kommer att handa. Men jag gissar att jag kommer att fa gora ett spraktest for att dem ska veta vilken niva jag ska lasa pa. Sedan hoppas jag att jag ska borja ga pa lektioner redan imorgon men vi far se. Det ska bli intressant att se schemat ocksa. Jag vill namligen ga och trana snart plus att jag ska traffa en rysk tjej (som ar kompis till en av mina klasskamrater i Sverige) men for att kunna gora det maste jag veta mitt schema. A ena sidan har det kannts konsigt att inte ha kunnat planera framat. A andra sidan ar det ratt skont, och sakert valdigt nyttigt ocksa, att ta det som det kommer.

Nu ska jag ga och dricka te med min vardmamma. Hon har gjort en tarta som ser valdigt smarrig ut. Det ar for att det idag ar en helgdag i Ryssland da man firar alla man.

Kommentarer
Postat av: E

Hoppas att det går bra imorgon! Tror det är jättenyttigt att ta det som det kommer! Saker blir ändå aldrig riktigt som man har tänkt sig...



Vad mysigt det låter att fika tillsammans med "värdmamman"...

2009-02-23 @ 22:42:32
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Staflin

Hoppas allt går bra därborta i Ryssland! Tur att du har fått en extra mamma, det kan ju behövas i ett främmande land. Jag ser fram emot lite fina vårbilder från S.t petersburg så småningom. Idag när solen tittade fram här hemma fick man i alla fall lite aning om vår och jag ser att dnödropparna snart är på väg att titta upp i rabatten. Snötäcket ligger ännu djupt men närmast väggen töar det snabbt.

Kram Anna-Karin

2009-02-28 @ 15:59:44
URL: http://home.swipnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0