St. Petersburgs botaniska tradgard


Rod vallmo och ryska med matchande paraply

Idag gick jag och min ryska vaninna till den Botaniska tradgarden. Vi hade lite otur med vadret for det kom en del skurar men den mesta tiden tillbringade vi inomhus i Orangeriet. Dar var vi med pa en guidad tur och tittar bl.a. pa valdigt vackra nackrosor och lotusblommor. Guiden bestamde jag mig for med en gang att inte tycka om eftersom hon efter att ha sett min kamera fragade om jag hade lost en biljett for att ta bilder. Jag vet att hon bara gjorde sitt jobb men jag tycker det ar sa frackt att dem har alltid vill ha betalt for att man ska fa ta bilder.

I den botaniska tradgarden fanns det massor av pionbuskar med knoppar pa vag att sla ut och nagra fa buskar blommade redan. Jag ar dock glad att se att pionerna inte har slagit ut annu for jag vill hinna hem till mina pioner innan dem borjar blomma. Vilket nog inte ska vara nagra problem eftersom jag aker hem och redan en vecka. Jippie! Jag har faktiskt redan borjat packa... :)

Imorgon haller jag tummarna for att det ska bli sol. I sadana fall tanker jag satta mig pa en filt i nagon av parkerna och ta med mig kameran for att ta bilder pa ryskorna och deras diverse utstyrslar. De har helt klart ett lite annat mode har an vi har i Sverige. Idag sag jag t.ex. en tjej som gick omkring i hogklackat, svarta strumpbyxor och... ingen kjol... Sag helt klart lite konstigt ut. Jag hade kamera med mig men skamdes for att ta kort pa hennes rumpa! :) Men om jag sitter i en park sa kan jag ju vara lite mera diskret, latsas att jag fotar ett trad eller nat...




















Kommentarer
Postat av: E

Fina blommor! Ska bli kul att se det ryska modet sen också!



Kram

2009-06-21 @ 23:10:41
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0