Ingen bild nu heller...

Hm... Jag hade tankt att lagga upp den forsta (och enda) bilden som jag har tagit har i St. Petersburg. Namligen en bild pa uppstandelsekyrkan. Forra gangen jag skulle gora det sa fastnade min kameras minneskort i datorn och jag var radd att jag hade haft sonder datorn. Som tur var var det ingen fara utan sonen i familjen kunde bara oppna dator och plocka ut det. Sedan visade han mig hur jag skulle satta in det. Men nu nar jag provade sa insag jag att jag hade glomt och nu vagar jag inte gora samma misstag igen, sa jag far helt enkelt vanta tills jag far hjalp.

Som ni marker kan jag ju inte skriva a, a eller o med prickar over. M har forsokt forklara hur jag ska gora for att det ska funka men det verkar krangligt...

Sedan jag senast skrev har jag gatt nagra dagar i skolan. Forsta dagen var en komplicerad och anstrangande procedur da i princip hela dagen gick at till att skriva in mig vid universitetet. Detta betydde helt enkelt att ga fram och tillbaka mellan olika kontor, i olika byggnader och fa olika papperslappar med undersrkrifter, stamplar och dylikt. En lektion i rysk kultur helt enkelt... :)

Jag har lektioner pa formiddagarna och varje dag ar det olika amnen t.ex: grammatik, konversation, fonetik, filmkurs. Jag ser fram emot morgondagen for da har jag min forsta lektion i fonetik vilket jag tyckte mycket om hemma. D.v.s. den teoretiska delen ar val inte det roligaste men den praktiska delen som ar uttalsovningar tycker jag om. Jag tror dessutom att det ar det anda amnet dar jag kan sla mina asiatiska medstudenter pa fingrarna. Dem ar fantastiskt duktiga pa grammatik och teori men dem har lite svart for det har med uttalet.

Jag har blivit placerad i en valdigt duktig grupp, alla i klassen har varit har i minst ett halvar. Sa just nu ar det ratt tufft pa lektionerna men forhoppningsvis kommer jag att lara mig mer sa. Hellre for svart an for enkelt.

Nej, pa tal om skolan sa maste jag gora lite laxor nu. Tack for era kommentar, dem gor mig valdigt glad! Kram pa er!

Kommentarer
Postat av: Bergagårdens Lina

Vilket spännande äventyr du gett dig ut på! Lycka till med ryskan!!

2009-03-02 @ 20:26:42
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: E

Härligt med en uppdatering! Längtar efter bilder... hoppas Ingengören kan visa snart :-)

2009-03-04 @ 23:15:44
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0