Dålig...!



...har jag varit på att uppdatera min blogg. Har hundra ursäkter för varför men egentligen spelar det ju ingen roll. Den enda egentliga orsaken är nog att jag helt enkelt inte har orkat. Men nu, ca en vecka efter att min vän E www.studentlya.bloggspot.com har förffrågat lite nya bilder tänkte jag att det faktiskt är dags.

I dag är jag pa alldeles ypperligt bra humör för jag är faktiskt hemma i Sverige på skollov. Eller nja, det stämmer inte rikigt. Jag är faktiskt hemma i Sverige men något skollov har jag inte, utan som jag sade till mina klasskamrater i Sankt Petersburg så har jag gett mig själv semester. :) För några veckor sedan när det fortfarande var kallt, blasig och vinter i Ryssland bestämde jag mig för att jag behövde ha något att se fram emot. Så jag beställde flygbiljetter och skrev in i kalenderna att jag skulle ha semester. Det är rätt tacksamt ändå att plugga i Ryssland för det är absolut ingen som håller reda på studenternas närvaro. :)

Det är så underbart att vara hemma! Jag trodde knappt det var sant när jag klev innanför dörren till vår lägenhet. Även om just den lägenheten där jag bor i St. Petersburg håller bra standard så känns ändå vår svenska lägenhet som lyx jämfört. Allt är vitt och fräscht, inga husdjur som kissar överallt och det finns hur mycket varmvatten som helst!

Igår gjorde jag något som jag inte har gjort på länge. Efter ett (välbehövt) besök hos frisören hade jag två timmar över innan jag och min sambo skulle träffas och äta lunch. Då tog jag mig en promenad i innerstan: från Nybrogatan och nybroplan, förbi Berzeli park, genom Kungsträdgården och ned mot vattnet. Där blickade jag ut över slottet och sedan promenerade jag tillbaka genom Kungsträdgården och hamngatan upp. Och vet ni vad? Jag blev helt nyförälskad i min underbara stad. Här är så vackert, grönt och rent! Härmed utser jag Stockholm till världens vackraste sommarstad!

Något som gjorde att min promenad tog lite tid var att jag hela tiden frestades att gå in i en massa trevliga kläd- och skoaffärer. Kunde inte låta bli att köpa 5 blåvita assietter med japanskt mönster, ett par skor som jag inte kan avgöra om dem sitter bra eller inte (använder aldrig den typen av obekväm sko så jag vet inte var gränsen går till för obekvämt) och så en kjol från Indiska.

Efter inköpen åt vi lunch pa fantastiska thai-restaurangen Kohphangan som ligger på söder. Jag kan verkligen rekommendera att gå dit på lunchtid, det är så gott och det då blir det ju billigare också

Idag har vi en riktigt skön slappdag eftersom det regnar. När det så småningom slutar ska vi nog ge oss ut på lotten och plantera ut dahlior och gurkor (med fiberduk förstås!). Det går inte att ha dem inne längre eftersom de står på vardagsrumsbordet och är så stora att vi inte ser TV:n. :) Ha en bra dag!






Nya assietter som komplettererar de (se nedan) som jag redan hade. Jag tycker det är så fint med blåvitt porslin, och det är charmigt att kombinera olika serier.




Mysiga Kohphangan

Diverse bilder från lotten:











Tulpaner som är så utslagna att de ser ut som magnolia-blommor :)


Förgätmig som har sått sig själv precis innanför rabattkanten. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: E

Äntligen!:-)



Ja, visst är Stockholm helt underbart. På sommarhalvåret iaf. Jag håller helt med dig!



Vi ses imorgon!



Kram/E

2009-05-23 @ 12:35:20
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: E

Fina bilder också! Jag tycker att skorna var jättesnygga. Ofta gör sådana skor lite ont i början, men man ska inte ge upp - även om man får skavsår - för fötterna härdas och vänjer sig... :-)

2009-05-23 @ 15:10:02
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Elisa Day

Vag glad jag är, hade tappat bort din bloggadress men nu hittade jag den igen! Nu har jag lagt in dig på bloggkoll. Kram

2009-05-26 @ 19:14:02
URL: http://elisablueday.blogspot.com/
Postat av: Elisa Day

Hmm vet inte om min förra kommentar försvann?

2009-05-26 @ 19:15:05
URL: http://elisablueday.blogspot.com/
Postat av: E

Och nu är du tillbaka i Ryssland, så nu vill jag se bilder från Ryssland! :-)

2009-06-02 @ 20:54:14
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0