En fantastisk utflykt

Här om dagen åkte jag och en tjej i klassen på utflykt till Les Calanques som ligger vid staden Cassis. Les Calanques är som fjordar som ligger längst med kusten mellan Marseille och Cassis. Det var en helt fantastisk dag, strålande sol och 19 grader varmt. Och Les Calanques var nog det vackraste jag någonsin sett! Jag blev så begeistrad att jag och min kompis har bestämt oss för att göra en ny utflykt dit i helgen. Den här gången ska vi åka till de Calanques som man når via Marseille.

Något som är rätt skumt nu är temperaturväxlingarna här. Jag har ingen värme längre hemma och eftersom husen här är stenhus med stengolv gör det att jag har väldigt kallt inne men soliga dagar är det som sommar ute. Så på vår utflykt gick jag omkring i klänning, bara ben och sandaler. En dag senare satt jag och pratade med M i telefon iklädd ullkofta, ullsjal, mössa och vantar. Men då ska det nämnas att där jag pratar i telefon är det väldigt kallt medan jag har elelement inne på mitt rum så att jag kan hålla ganska normal värme där. Skumt ändå men jag är i alla fall väldigt tacksam för det fina vädret.
Fantastiskt hus och fantastisk trädgård i Cassis
Mysigt torg i Cassis

Kommentarer
Postat av: Estella

Typskit i Sydeuropa! Men härligt att ni fått riktig vår nu... den börjar komma hit nu också! :-)

2010-04-15 @ 19:34:22
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så fint. Som taget från ett vykort. Dit ska jag ta mig någon gång.

2010-04-17 @ 11:47:04
Postat av: Anna-Karin

Superfina bilder! Nu börjar vi få vår också och det är så härligt.

2010-04-19 @ 21:55:06
URL: http://home.swipnet.se/frere-et-soeur/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0