Bröllopsbukett?



I min bröllopsbukett vill jag ha vita "Duchesse de Nemours"-pioner. Tycker det är det finaste som finns. Om vi gifter oss i början av juli kan vi ta blommorna från vår egen trädgård och be min mamma göra något fint med dem. Betydligt billigare och mer miljövänligt än att beställa importerade blommor från en florist.



För örvrigt så undrar jag vad som har hänt med min Sarah Bernhardt pion. Det är ljuvlig ljusrosa fylld doftpion. Jag planterade den samtidigt som min Duchesse de Nemours men medan den föregående blommar mer och mer rikligt för varje år så vägrar Sarah Bernhardt att blomma och är fortfarande ganska liten. Den kanske inte får tillräckligt med sol. Jag ska prova att flytta den i höst. Det ska man vara försiktig med när det gäller pioner för dem kan bli griniga men eftersom den redan surar så.


Kommentarer
Postat av: Estella

Fina blommor och jag ser fram emot ev. bröllop... :-)

2010-07-10 @ 12:48:48
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0