Längtan efter ett hus

Ungefär samtidigt som vi skaffade kolonilott började jag längta efter hus. Kolonilotten är underbar men den hyr vi bara, jag vill ha en trädgård som är vår alldeles egen, som inte hotas av ev. husbyggen (som vår görs just nu). Jag vet att jag kommer att få hålla mig till tåls åtminstone 4-5 år. Jag måste plugga klart och jobba ihop pengar först. Av min omgivning har jag förstått att min längtan är ganska ovanlig för en tjej i min ålder. De flesta av min kompisar vill bo i storstäder som London och New York. Själv skulle jag vilja bo i en mindre stad, där det är nära till allt. Där ska finnas några butiker, en bio, ett gym, en kaffebutik och ett bibliotek. Och nära till vatten. Fler krav än så har jag faktiskt inte... Vem kunde tro att jag som är född i storstaden skulle förändras så?

Helst skulle jag vilja hitta ett gammalt hus som vi kan renovera och göra om precis så som vi vill ha det. Och så ska det ha en enorm trädgård så att jag får plats med många sittplatser, fruktträdgård, köksträdgård och en rosengård.

Ibland sätter jag mig framför datorn och drömmer mig bort på någon mäklarhemsida. Tänk att få flytta in i den här vackra villan...

image81

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Staflin och Gunilla Mårtensson

Hej! Vilken trevlig blogg och vad roligt med så många fina bilder!
Jag gillar ju blombilderna allra bäst men det är kul att se lite inredning och olika miljöer också.
Vi får väl se om jag får tid med en egen blogg någon dag. Så länge får jag nöja mig med min hemsida och den innehåller ju också en hel del trädgårdsbilder.
Många hälsningar Anna-Karin och Gunilla

2007-11-21 @ 20:42:34
URL: http://home.swipnet.se/frere-et-soeur/
Postat av: Jenny

Hej!

Vilken fin blogg du har! Roligt att se en blogg med bilder och inspiration från trädgården också! Jag kikar gärna in här igen :)

Ha en mysig kväll!

Jenny

2007-11-21 @ 23:01:17
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: Annki

Hej!
Nu hälsar jag på din fina blogg..fanns mycket att se här..jättehärliga bilder. Hit kommer jag gärna tillbaka!
har precis själv börjat att blogga, så du får gärna kika in där om du har tid och lust

2007-11-22 @ 13:23:55
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej igen!

Åh tack själv! Roligt att du tittade in hos mig!
Du blev den tredje som kommenterade mitt inlägg och kommer därmed att få en liten gåva av mig! Maila din adress till mig så kommer det i sinom tid ett litet paket på posten :)

Vilken fin läshöra du har förresten!! Jag älskar också att läsa och funderar som bäst på var jag ska ha min lilla läshörna nånstans :)

När det gäller spegelglaset så var jag lite bekväm av mig och lämnade in den till en glasmästare :) Han fixade dit spegelglaset och även fästen att hänga upp spegel med. Det tog en dag - toppen!

Ha en skön helg!

Kram, Jenny

PS! Jag har länkat till dig från min sida!

2007-11-23 @ 23:12:27
URL: http://vartlillahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0