Mysig läshörna

Eftersom jag älskar att läsa är jag väldigt förtjust i läshörnor. Innan har jag haft en i vardagsrummet. Problemet med den är att om min sambo vill titta på TV samtidgt som jag vill läsa så blir jag störd av TV:n. Nu har vi gjort en läshörna i datarummet också, där jag kan stänga dörren om mig. Pretentiöst nog funderar jag på att börja kalla det för biblioteket...

På blocket hittade jag en vit byrå i fint skick och till bra pris. Den var redan vit, så jag slapp måla men jag har bytt knoppar på den.


image71


Sedan hade jag turen att få en Ektorp fåfölj från mammas kollega. Den hade beige klädsel så vi åkte till IKEA och köpte en vit klädsel istället. Även en tavla inhandlades samt röda lådor där jag förvarar blomster- och grönsaksfrön.

Titta vad fint det blev! Jag är så stolt för det är mitt första projekt som jag faktiskt har gjort färdigt.

image72

image73

Kommentarer
Postat av: BodilBodil

Hej!
Vad snyggt det blev!
Vitt och rött är så himla snyggt.
Det ska jag göra i ett av våra rum i vår, hade jag tänkt.
Tavlan var jättefin!
Ha en skön fredag!
Kram Bodil.

2007-11-24 @ 00:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0