Rosenfeber och utmaning!

Jag har fått rosenfeber! Det är allt jag tänker på nu förtiden. Jag har skrivit ut listan över Zetas rosensortiment och strykit under alla rosor jag vill ha. Som en sorts önskelista: Louise Odier, Felicité Parmentier, Madame Boll, Albertine, Awakening, Duchesse de Montebello etc. Drömmen är ett rosarium, en trädgård med nästan bara rosor. Som min svägerska, t.ex. hon har runt fyrtio rosor! *avundsjuk*

Min utmaning är att ni ska berätta vilken som är er favoritros samt visa vilka rosor ni har i er trädgård, eller vilka ni skulle vilja ha! (A-K du behöver inte, jag har nämligen tittat på alla dina 114 rosenbilder idag ;))


Här kommer bilder på min nya ros som jag köpte till balkongen här om veckan. Jag skulle vilja ha fler, men det får inte riktigt plats. Detta är en Schneewittchen.








Här nedan syns två blåregnsplantor som jag dragit upp från frö. Dem lär nog inte blomma i år, men jag tänkte försöka övervintra dem. Blomhållaren köpte jag idag på Lagerhaus, jag var trött på att alla krukorna stod på bordet. Då är det bättre att utnyttja stegen.


Penséerna har fått lämna plats åt lite nytt i balkonglådan.

Kommentarer
Postat av: E

Jag kan inget om rosor - olika sorter och så menar jag - men jag skulle gärna ha en rosa i köket och en röd i vardagsrummet. Vad händer när man har varit med i utmaningen?



Tack för senast förresten. Nästa gång blr det thailändskt!!!



Kram,

E

2008-07-02 @ 17:14:29
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: E

Jag vet inte. Jag har aldrig varit med i någon heller. Det kanske inte händer någonting!?



Någon annan som vet hur det brukar gå till?

2008-07-03 @ 11:28:21
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0