Äntligen körkort!!!

Efter att ha kämpat ända sedan i september har jag äntligen körkortet i handen (tja, inte bokstavligt talat. De har inte skickat hem det ännu...) Igår hade jag uppkörningen. Innan var jag lugn och tänkte att jag hade ju förberett mig så gott det var möjligt. Men under uppkörningen var jag jättenervös och det kändes helt overkligt. Jag satt hela tiden och funderade på om han redan hade kuggat mig. ha ha Men så sade han med en gång vi kom tillbaka till vägverket att jag var godkänd. Yes, yes, yes! Då har jag klarat nyårslöfte nummer ett.

Idag åkte jag på första turen själv. Gissa vart? Till plantagen förstås! Det var väldigt spännande och jag råkade svänga fel två gånger, men det var ju bara att vända och köra tillbaka där jag åkte fel.

Imorgon ska jag nog köra till kolonilotten. Jag vill smida medan järnet är varmt! :)


image169

Kommentarer
Postat av: Ellinor

GRATTIS, GRATTIS! Vad härligt det måste kännas, frihet!

Jag har en underbar vecka framför mig: 3 tentor!!! Jag kanske skrev det sist? Men sen Paris som sagt... Jag ska åka och hälsa på en kompis som jag lärde känna i Istanbul.

Kram,
E

2008-05-15 @ 00:04:10
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Hej igen,

tack för din kommentar på min blogg! Å... det är så roligt att få kommentarer! Jag har världens blogg-terror med min familj. Jag frågar varje gång om de har läst mitt senaste inlägg - stackars dem! Men det lugnar väl ner sig med tiden...

Apopå tentor. Jag brukar heller inte plugga i den meningen att jag lär mig massa nya saker dagen innan. Men jag gör mind-maps och läser på dem för att memorera visuellt - jag har fotografiskt minne, snarare än att plugga in ny information. Men jag är också så att jag vill ta det väldigt lugnt dagen före och på morgonen innan tentan, för att förbereda mig mentalt. Fattar inte dom som läser på in i det sista, det skulle bara göra mig stressad. Det man kan dagen innan är det man kan, går inte att göra mer lixom.

Men det är verkligen otroligt jobbigt att ha massor med tentor samtidigt! Usch!

Förresten, jag tog bort det rosa och återgick till vitt - men lyckades fixa till min Kelim-matta. Det blev mkt bättre!

Har ni varit ngt på lotten i helgen?

Kram,
E

2008-05-18 @ 16:34:12
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0