Dahlior

Om jag förra året satsade på pioner (vi har nu sammanlagt fem stycken på lotten) så är det helt klart dahlior som gäller i år. Igår på Coop hittade jag dahlior för 15 kr styck, det var halva priset. Så jag köpte hem tre stycken. Sedan kunde jag inte låta bli att gå tillbaka och köpa två till, så att jag kan ha en på balkongen också. Om det inte vore för att det börjar bli trångt på lotten så hade jag nog köpt flera... Tänk, när vi skaffade vår kolonilott så tyckte vi att 135 kvm var hur mycket plats som helst. Men nu har jag i smyg börjat fantisera om att ta över lotten bredvid oss (lär inte hända, det finns ju redan en odlare där). Då skulle jag få plats med minst fem pioner till... Man kan ju alltid drömma...

image194
Först vart det tre dahlior...

image195
Den frösådda basilikan har fått flytta till större krukor


image196
...sedan blev det två till

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad härligt med blommor! Jag älskar pioner, har ni kvar dom på lotten eller blir det olika varje år? (Ursäkta min okunnighet)

Jag är tillbaka i London nu, Paris var härligt men tyvärr regnade det mest på slutet.

Om två veckor kommer H hit, och om tre är jag redan hemma i Sthlm! Ska bli jättekul att ses!

Kram

2008-05-29 @ 15:09:31
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0