Rapport från kolonilotten

Igår var vi och jobbade på kolonilotten. Timmarna bara flöt förbi och det var som att inget annat existerade. Helt underbart! Nu har vi fått ned en hel del i jorden: potatis, rödbetor, sockerärtor, vanliga ärtor, kamomill och sommarblommor. Fast sedan fick vi höra av vår granne att enligt såkalendern (någon bondepraktika eller något sådant) så fick man absolut inte så igår. Däremot om 4 dagar hade det gått... Hm... vi har inte tid om 4 dagar. Den där såkalandern funkar inte att kombinera med ett nutida liv.

Här kommer bilder:

image158
Hos oss är alla tulpaner inramade med hönsnät, annars äts de upp av rådjuren.

image159



image160

image161

image162

image163
Pärlhyacinter i min lilla drivbänk. Här ska jag snart driva upp lavendelplantor.

image164
Det här fina bordet med tillhörande stolar fick vi av M:s syster. Mycket bekvämare än det vi hade förra året, nämligen kafestolar. De var fina, men som sagt inte så bekväma plus att de gjorde hål i gräsmattan. Tack A-K!

Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

sagolika bilder!!!

tack för dom..!!

kram kram A-C

2008-05-04 @ 09:07:11
URL: http://www.finthemma.blogspot.com
Postat av: Bergagårdens Lina

Vilka härliga bilder! Blir så avis på er som redan har sommar och blommor som blommar :)

2008-05-04 @ 11:00:31
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: Ellinor

å vad fint! jag vill jättegärna komma och besöka er kolonilott i sommar! jag kommer hem om 6 veckor nu! kram, E

2008-05-04 @ 20:48:47
Postat av: Jenny

Hej!!

Åh så vackra bilder du visar!! Och vad kul att höra från dig! Jag har tagit en liten paus, det var inte tänkt så från början men sen har tiden bara runnit iväg. Känner att jag gärna vill men har svårt att hitta tiden. Så jag kommer göra som du, göra inlägg när jag hinner och njuta av alla andras fina bloggar lite mer istället :)

Ni har det verkligen fint vid kolonilotten!! Vilken jobb ni gör. Tror säkert att det kommer växa urbra även om inte praktikan säger så :)
Och balkongen ser urmysig ut! Åh ni vill jag med börja så och greja, jag bara rensar ogräs jämt :)

Ha en riktigt fin dag!!
Kram! Jenny

2008-05-05 @ 14:41:26
URL: http://vartlillahem.blogspot.com
Postat av: kimmie

hej!
tack för dina fina ord! blir så glad! ja, det är flera hundra stenar! men det var mödan värd :) längtar nu tills gräset kommer upp!
vilka sagolika bilder du har här! Mmmm! man njuter i fulla drag! kul att titta in! blir fler gånger! ta hand om dig!
kram Kimmie

2008-05-05 @ 22:37:58
URL: http://elskadehem.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Staflin

Wow! Hur lyckades ni få bordet och stolarna så vita!? Så bra att det passade i er lilla täppa. Underbara vårbilder från lotten och jag föredrar den nu på våren när ni har lite blommor och inte bara grönsaker!
Misströsta inte över Angeliquetulpanerna! De blir rosa när de slagit ut. mina slog ut igår och de är så vackra. Bilder kommer så fort jag hinner fixa till dem i datorn.
Anna-Karin

2008-05-06 @ 23:39:20
URL: http://home.swipnet.se/frere-et-soeur/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0