Små ting som gör mig glad

Tänk vad det växer och frodas! Jag blir så glad av allt som är grönt och fint och kanske t.o.m. blommar. Här kommer lite bilder på sånt som förgyller min vardag:

1. Kolonilotten förstås!

image186

2. En bukett med tulpaner, allium och gräslöksblommor som jag plockade igår. Årets första blombukett!

image187

3. De rosa sommardahliorna som jag egentligen tänkt plantera ut på lotten. Men dem är så fina att de får stanna kvar på balkongen där jag kan se dem varje dag.

image188

4. Ett skevt och helt felkonstruerat men oerhört charmigt växthus som jag köpt från Jotex. Samt de små självsådda lavendelplantorna där innuti.

image189

5. Frösådd basilika och rosenskära som jag följer med spänning.

image191

6. Pelargoner i köksfönstret. De enda som överlevde min (som jag nu förstått) brutala nedklippning i våras.

image192

7. Och sist men definitivt inte minst: tomatplantorna som jag blir lite bekymrad över efter som de redan är en meter höga och har börjat blomma. Jag måste nog plantera ut dem i helgen, täcka med fiberduk och hoppas att de inte tar skada av eventuell frost. Nästa år sätter jag inte tomatfröna föränn tidigast två veckor innan de ska ut. Oavsett vad som står på fröpåsen, för allt växer så mycket fortare här!

image193

Det var allt för den här gången. Nu ska jag sätta mig och plugga lite till. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin dag :)

2008-05-23 @ 10:08:28
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: kimmie

Hej!
Vilket underbart fint litet växthus! Och vilka tomatplantor!! Kan inte låta bli att bli lite avis på dina gröna fingrar! Man får väl lära sig lite i taget. Vår trädgård på nästan 5500 kvadrat är en utmaning ibland. Vad ska man hitta på med allt. Hittils har det inte hunnits med några land eller så. Mest stenläggning och grusgångar o sånt. Men nästa år ska jag banne mig se till att ta tag i ett köksland. Så mysigt! Vet ju vart jag ska vända mig om jag behöver tips :)

Ha en underbar helg!
Kram Kimmie

2008-05-23 @ 22:52:46
URL: http://elskadehem.blogspot.com
Postat av: ANNA JULIA

aah vad fint! jag kommer på besök för att se alltihop live i sommar ... och så sticker vi ut till ön också, om inte motorn strejkar igen! Stor Kram

2008-05-24 @ 20:50:16
Postat av: Anonym

Hej!

Oj vad du pysslar och fejar!! OCh vad mycket vackert det blir!! Superfina bilder!

Ja visst är hortensia svår, men jag har vattnat ganska mycket och regelbundet och så har den stått ute i skuggan. Än så länge lever den :)

Ha en fin dag!

Kram! Jenny

PS! Hur har det gått med körkortet förresten?!

2008-05-26 @ 09:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0