Tulpaner!

Jag är så glad att jag i höst lyckades få ned både tidiga och sena tulpaner för nu när de tidiga blommat över har vi fortfarande de här godingarna att njuta av. Tänk vad tacksamt det är med vårlökar. Det är så mycket lättare att få till fina arrangemang med dem än när man sår sommarblommor. Förra året lyckades jag rensa bort varenda blomfrö jag hade sått för att jag inte såg skillnad på dem och ogräset. Nu sår jag istället sommarblommorna i kruka under fiberduk eller hemma på fönsterkarmen.

image170

image171

image172

image173

image174

image175

image176

Som ni märker så är jag inte den som bara kan välja ut EN fin bild utan jag vill visa nästan ALLA jag tagit. Bara för det måste jag visa lite bilder som jag tog när jag var i Kalmar för några dagar sedan.

image177

image178

image179

image180

image181

image182

image183

image184

Oj, det blev ett helt fotogalleri det här!

Kommentarer
Postat av: Bergagårdens Lina

Härliga bilder! Vilken färgprakt!

2008-05-23 @ 21:17:23
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0