Höstgrävning



Nu är det dags att börja göra i ordning för vintern på lotten. Idag höstgrävde jag i mitt krydd- och örtland (grävde ned kogödsel och barkmylla)  och sedan planterade jag två rader med vitlök.

I somras tog jag irisfrön från familjens sommarstuga och drev upp. Dem har nu fått flytta från lilla drivhuset till min nya irisrabatt. I irisrabatten hade jag tidigare både iris och dahlior men jag tror inte att det var en så bra kombination eftersom dahliorna måste tas upp inför vintern (det pysslade jag med igår) och irisarna har så ytliga rötter att det är risk för att de tar skada. Frågan är vad jag ska göra av mina dahlior nästa år, men det löser sig. I värsta fall får man väl nalla lite av gräsmattan. Om jag kan övertala M att ge bort en liten bit av den älskade gräsmattan...

När det var f'ärdiggrävt var fingrarna helt stelfrusna så då cyklade jag hem. Sedan kom jag äntligen igång med att slipa och måla ett lager grundfärg på sängborden. Men jag måste nog ha ett lager grund till och sedan två lager vit färg. Tänk att det tar så lång tid innan färgen torkar. Jag tror alltid att det ska gå så snabbt. Men icke sa nicke...

Nu är jag rätt trött i kroppen och ska lägga mig i badet och läsa en bok. Imorgon är det måndag, men i stället för att ha söndagsångest som jag brukar så ser jag fram emot morgondagens morgonpromenad vilket är en ny vana som jag har börjat med. Det är hur skönt som helst!

Ha en mysig söndagskväll!






Kommentarer
Postat av: E

Fina bilder!



Blir kul att se de färdigmålade sängborden sen!

2008-10-19 @ 20:49:59
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0