Melankolisk mandag


Rysk utsikt, fran min vanninas koksfonster



Idag har jag inte varit i skolan for jag ville saga hejda till en god vannina som akte hem till Norge idag. :( Inget kul alls. Det kanns tomt och trist.

Det hande nog nagot med mig nar jag var hemma i Stockholm. Jag har helt tappat motivationen for att bo i Ryssland och for att lara mig ryska. Jag vill bara hem! Innan tyckte jag att jag hade det bra har men sa insag jag att allt ar sa mycket battre hemma. Dar finns min sambo, mina vanner, min lagenhet, frisk luft, en lagom stor stad och bra mataffarer. Nu ar det bara 3 veckor kvar, och bara 14 skoldagar kvar. Och jag vet liksom inte hur mycket mer ryska jag kan lara mig pa den tiden. Kanns ratt meningslost helt enkelt. Far forsoka fa tiden att ga pa nagot satt, med hjalp av gym, bio och utmaningen att fa sa manga steg i min stegraknare om dagen som mojligt.

Igar var vi i Peterhof. Dar fanns manga valdigt fina fontanter men aven en riktigt ful (se nedan). Jag har ca 2-3 saker pa mina lista kvar att se, men kanner mig ganska sa fardig med sighseeing. Efter att ha varit 3 ganger pa heremitaget, varldens vackraste museum, finns det liksom inte mycket kvar som kan imponera mig.
















Kanske varldens fulaste fontan. Plasttrad som sprutar vatten...






Fint som en graddbakelse. Har skulle man ta och gifta sig!


Kommentarer
Postat av: Bergagårdens Lina

Förstår att du längtar hem, men tre veckor går ju ganska fort som tur är!



Det var verkligen en ruskigt ful fontän ;)

2009-06-09 @ 12:16:35
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: E

Å, jag förstår dig, jag kände likadant i Rom ibland. Men tre veckor går så otroligt fort! Innan du vet ordet av så är du hemma! Kram

2009-06-09 @ 15:11:57
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0