Vacker kärlekshistoria



Här om dagen läste jag en väldigt fin bok av Jessika Berglund som heter "Simtag". Den handlar om Anneli som bor själv i en stuga på landet, jobbar som lärare och en dag inser attt hon är förälskad i en nära vän. Jag tyckte om boken för att den hade ett så behagligt tempo med mycket naturskildringar. Det är en sinnlig bok som förmedlar naturens dofter och smaker,  hur det känns att simma mitt i natten, att somna under stjärnorna, att tända höstens första brasa. Jättemysig helt enkelt!




Nu i sommar har jag en hel del böcker jag vill läsa. De står staplade i en hög i vardagsrummet. Där finns både böcker på svenska och franska och ryska. Tänkte jag skulle öva mina språkkunskaper lite. Vad läser ni i sommar?

Kommentarer
Postat av: Estella

Det är så härligt att läsa på sommaren! Jag håller på och läser en bok som heter Vilda svanar, men minns inte författaren och orkar inte gå och titta efter... är en kinesisk berättelse om tre generationer kvinnor hursomhelst...

2010-07-06 @ 19:00:41
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: M

Jag är imponerad. Du kan verkligen läsa och sätta dig in i alla typer av litteratur. Själv skall jag läsa Hallonbåtsflyktingen. Det handlar om en stackars finsk kille som är "nationalitetstransvestit", han vill inte vara finne utan avgudar och känner att han skulle passa bätre i Sverige. Jag har kommit en bit och den är ganska kul faktiskt. Det ger också en liten hint om hur vi svenskar kanske är sett ur ett idealiserat sätt.

2010-07-06 @ 19:28:26
Postat av: Anna-Karin

Oj oj vad många böcker att läsa. Förr läste jag massor av böcker men sådant "lyx" har jag inte tid med längre, får vara glad om man hinner bläddra igenom senaste numret av Allt om Trädgård.

2010-07-07 @ 23:18:05
URL: http://home.swipnet.se/frere-et-soeur/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0