Svinkallt och vårtecken

För er där hemma som är avundsjuka och tror att jag njuter av det sydfranska klimatet... Nej, det gör jag verkligen inte! Även i sydfrankrike är det vinter och här om kvällen snöade det t.o.m. Jag har nog faktiskt frysit mer här än vad jag brukar göra hemma. Framför allt för att husen är så dåligt isolerade och för att jag inte har min varma vinterjacka här.

Men, jag njuter faktiskt av att slippa snön därhemma och att det finns vårtecken här som påminner om att våren ändå kommer att komma. Nu är dessutom min sambo här och hälsar på så nu finns det verkligen ingenting att klaga på. Vi njuter av god mat och lite sight seeing (med betoning på lite, vi vill mest ta det lugnt).
Här kommer lite bilder på de vårtecken jag sett hittills

Kommentarer
Postat av: Elisa Day

Har funderat vart du tog vägen. Av någon anledning har inte bloglovin uppdaterat din blogg på länge. Men nu hittade jag hit igen! Och ser att du är ute på vift igen :) Härliga bilder! Kram

2010-03-13 @ 10:02:10
URL: http://elisablueday.blogspot.com/
Postat av: Estella

Men ändå: UNDERBART med blommor... Kram

2010-03-13 @ 16:34:11
URL: http://studentlya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0